Uppdatera licens

Hej! Jag har uppdaterat min licens, då jag har ytterligare ett org-nummer att lägga till i mitt arbete. Allt verkar ha funkat, men det nya företaget kommer inte upp som valbart i listan, trots att jag startar om BL.
Mathilda Gavlen

Kommentarer

  • Hej Mathilda,

    Har du laddat ned programmet på en ny dator. eller har företaget försvunnit helt plötsligt när du uppdaterar licensen? Det låter väldigt konstigt i sådan fall. Ligger företaget i molnet eller lokalt på datorn?

    Med vänliga hälsningar,
    Johannes Support
  • Hej Johannes,

    Vi har tidigare haft 5 bolag under "Företagslistan" att välja mellan. Nu önskade jag lägga till ytterligare ett, och fick licens till det.Då när jag laddar ner licensen så förväntade jag mig att den skulle bli val-bar i företagslistan, men ingenting har kommit. Företaget har alltså inte funnits tidigare. 

    Ingen ny dator.
    Mathilda Gavlen
  • Hej,

    Menar du att du har uppdaterat licensen via arkiv-uppdatera licens då du skriver laddat ner licensen? Har du uppdaterat licensen så ska du kunna lägga upp ditt nya företag genom att:

    Så här lägger du till ditt företag via databasuppgifter:
    1. Klicka på Arkiv – Val av företag – Ny.
    2. Fyll i valfritt ID-nummer, företagsnamn och välj Databas i molnet. Klicka på Nästa.
    3. Välj Mata in inloggningsuppgifter manuellt och klicka OK.
    4. Ange de databasuppgifter du fick i välkomstmailet från oss när du köpte BL Administration.
    5. Ange inställningarna för ditt företag. Klicka därefter på Slutför.

    Har du gjort detta och företaget ändå inte syns i listan ringer du in på 0650-541405 så får vi koppla upp oss och undersöka.

    Ha en fortsatt fin dag!
    Frida Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.