Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Signering & avisering

Hej!

Får mail att mottagare av dokument jag skickat till har lämnat kommentar. Men går ej se dem.. varken om jag följer länken som kommer med mailet eller om jag loggar in själv. fel?

Har också vissa personer som ej mottar avisering per mail när jag lagt något där
Fungerat tidigare men ej sista månaderna.

Mvh
Malin Medin

Kommentarer

  • Hej!

    Har testat att återskapa problemet på vår sida och lyckas inte riktigt.
    Kan det vara så att kunden bara skriver något i rutan "Egen kommentar" och inte i rutan "meddelande till mottagare" ser ut som att man i mailet ändå får info om att det finns en kommentar fast så inte är fallet, vi ska se över detta.
    Kan inte heller se att vi har haft några problem med aviseringar men ska be en kollega ta en närmare titt och se om vi kan se vad som kan ha hänt.
    Mattias
  • Tror sällan kunden skriver någon kommentar egentligen, det är just att det står i mailet att det är en kommentar. Bättre att det inte står! (ser ut som meddelandet avslutas med en smiley? Kan det vara den som blir kommentaren?

    Har exempel på specifik användare som ej får aviseringar om ni vill kolla så. maila mej isf
  • Hej!

    Ja det stämmer, ska ta detta vidare till ansvarig och se om vi inte kan få detta löst.

    Mattias
  • Hej!

    Jag har fått mail där mottagaren jag skickat dokument till har lämnat en kommentar (BL Signering). Det går inte att se någonting när jag följer länken eller loggar in själv. Har förstått att det är någonting ni jobbar på, hur går det?
  • Hej,

    Ja detta är något som våra utvecklare jobbar på att man ska kunna se, även om man vill skriva ut dokumentet så ska det bli en signering på det.
    Det enda sättet man kan se det nu är om man går in via "Godkända".

    Med vänliga hälsningar,
    Angelica Support
  • Hej igen,

    Jag ser ingen kommentar när jag går till "Godkända"
  • Hej,

    Kommentar kan du inte se, men om personen du skickat till har godkänt så hamnar den där under. Det är det enda beviset just nu på att det du skickat blivit godkänt, tills utvecklarna har fått in att det blir en signering.

    Med vänliga hälsningar,
    Angelica Support
  • Hej igen,

    Då måste man alltså tala om för sina kunder man skickar dokument till att dom inte kan skriva någon kommentar då den ändå inte syns.
    Det kanske vore bra om den funktionen togs bort i programmet.
  • Hej,

    Jahaa, jag trodde du menade att det inte syns någon avisering på dokumentet, då ber jag om ursäkt att jag missuppfattade.
    Om mottagaren lämnar en kommentar så får du först ett mejl att personen i fråga har lämnat en kommentar, sedan får du ett till mejl när mottagaren har godkänt.
    Vet du med all säkerhet att mottagaren har skrivit en kommentar?
    Jag testade funktionen nu på mig själv och detta fungerade utan problem,såg även kommentaren när jag loggade in.

    Med vänliga hälsningar,
    Angelica Support
  • Hej,

    Ja enligt mail från kunden så står det enl. följande,
    ".... har lämnat en kommentar på följande dokument: "Lönebesked"!"

    Jag gick då på länken där det står "Du kan visa dokumentet här"

    Men det finns ingen kommentar.

    Därav min fråga om ni har problem med detta.
  • Hej,

    Hm, det var konstigt. Vi har inte några problem med detta.
    Du får jätte gärna ringa våran support 0650-541405 så vi får koppla upp oss och felsöka och ta detta vidare med utvecklarna så dom får kanske titta i din databas.

    Med vänliga hälsningar,
    Angelica Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.