RUT-ansökan fel personnummer

Hej! Jag har en fråga angående en RUT-ansökan. Ansökan har ställts i fel personnummer och istället hamnat på en person som inte finns vid livet.
Vi fick då naturligtvis avslag från Skatteverket. Kund kontaktade oss angående detta. Genom Skatteverket fick jag förslaget att jag skickar en ny ansökan.

Hur skall detta utföras så att det blir korrekt? Kund har redan betalat in ett belopp. Måste vi kreditera fakturan och skicka en ny?

Tack!
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Pär,

    För att kunna skapa en ny ansökan (fil) med rätt personnummer måste denna faktura krediteras och en ny faktura mot rätt personnummer registreras och betalas i programmet. Jag tror dock att det går att göra en manuell ansökan på skatteverkets e-tjänst, alltså en ansökan utan fil, då slipper du kreditera och registrera ny faktura.

    M v h
    (Uppdaterad )

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.