Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

"Kan inte logga in" - skriver BL Administration och sedan stängs

Hej!
Det går inte att starta programmet därför att det stägner sig utan att jag kunde ingripa i processen. Det starts up med att kopiera alla 'gröna linjer' på vänster sidan av skärmen, sedan visar en enkel ruta med "Kan inte logga in" (säger inte vart eller varför) med två knappar på:
- "Visa loggen" - det händer ingenting alls om man klickar på den
- "OK" - programmet stängs när den anväds.
Så här ser det ut:

Zoltan Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Loggen var dold men trots detta har jag hittat den ändå. Här är vad den innehöll (flera gånger):
    2017-04-10 19:00:30 E Typblandningsfel i villkorsuttryck. INSERT INTO [SysPublic] ([Typ], [Text2], [Date1], [Text1]) VALUES ('PROG', 'Galjonen', DateValue('2017. 04. 10.') + TimeValue('2017. 04. 10.'), '2017.1.111')               BL_Tool.SubConnectionOleDb                                                                                    Lokal grupp                                                                                                                                                              
    2017-04-10 19:00:30 E Kan inte utföra SQL command                                                                                                                                                                                     BL_Tool.K7DbConnection                                                                                        Lokal grupp                                                                                                                                                              
    2017-04-10 19:00:30 E Fel vid Execute                                                                                                                                                                                                 BL.Login                                                                                                      Lokal grupp                                                                                                                                                              
    2017-04-10 19:00:30 E Kan inte utföra inre systemversionkontroll                                                                                                                                                                      BL.Login                                                                                                      Lokal grupp                                                                                                                                                              
    2017-04-10 19:00:30 E Kan inte utföra systemversionkontroll                                                                                                                                                                           BL.Login                                                                                                      Lokal grupp                                                                                                                                                              
    2017-04-10 19:00:30 E Kan inte logga in!                                                                                                                                                                                              BL.Login                                                                                                      Lokal grupp                                                                                                                                                              
    "Typblandningsfel i villkorsuttryck" Jag är besviken av att BL:s mjukvara crashar på typsnitten. Det vore bra om man fick stöd i felmeddelande med det att man får veta var man skulle justera förhållandena för mjukvaran men detta får man inte direkt här. Vad säger ni om felet?
    Zoltan
  • Hej.

    Jag tror att detta beror på att du har "felaktiga" datuminställningar i Windows.
    Troligvis kort eller långt datum. Kontrollera detta i Kontrollpanelen -> Nationella inställingar.
    Jag har bifogat en bild på hur inställningarna ska se ut.

    Henrik Teknisk support
  • hej har samma problem som beskrivs ovan, med samma ruta. står bara "kan inte logga in" trycker man på ok så stängs det ner å trycker man på¨"visa log" så händer ingenting. det inträffade efter att vi installerade senaste uppdateringen nyss. har kollat datum och tid och det stämmer. tror de e windows 10 på datorn

    mvh Johan
    Johan
  • Hej.

    Jag misstänker att detta kan ha med ditt antivirus program att göra. När man gör en uppdatering av BL Administration så vill den skriva ut vissa nya filer till en specifik mapp vid uppstart, ibland tycker antivirus program inte om detta. Prova med att pausa antivirus programmet och sedan starta BL Administration.
    Henrik Teknisk support
  • prövade stänga av windows defender, har haft norton förut men det gick ut i höstas så borde inte påverka tänker jag?

    mvh
    Johan
  • Hej igen.

    Nej, det borde det inte göra, men man vet aldrig. Har du fortfarande inte fått igång programmet så är det nog enklast om du ringer in till oss på 0651-54 14 05 så får vi kika på det.
    Henrik Teknisk support
  • Jag hade exakt samma problem. Vilken lösning kom ni fram till? Jag ändrade datum, hade utländska datumserier samt stängde ner defender, startade om dator - samma problem. Windows 10.
    Jan
  • Hej Jan!

    Jag provar ringa och maila dig för jag behöver nog eventuellt få fjärrstyra din dator och se vad som kan vara problemet!


    Sandra Teknisk support
  • Hej!

    Samma problem nu efter senast uppdatering, får bara "Kan inte logga in" och sen ingenting. Har kollat det som tidigare har kommit upp, dvs datum och även utan antivirus, hjälper inte. Blir det samma problem efter alla nya uppdateringar?


    Kati
  • Hej Kati,
    Nej det ska normalt sett inte vara ett problem att uppdatera. Men ibland kan filer som är installerade i datorn inte "skrivas över" i windows programkatalog av den nya uppdateringen, vilket gör att man kan behöva göra en grundligare ominstallation där man först avinstallerar programmet och ser till att vissa av de gamla filerna städas bort. Dock rekommenderar jag att du kontaktar vår support för hjälp med det så att man inte "städar" för mycket som kan påverka själva databasen där företagsdatat sparas.
    Sandra Teknisk support
  • Hej,
    Efter uppdatering av ny version, kan jag överhuvudtaget inte öppna programmet. Det händer ingenting. Hjälp!
    Marén
  • Hej,

    Ring in till vår support på 0650-541405 så kan vi lättare hjälpa dig.
    Malin Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

För att kommentera måste du ha ett supportavtal. Ange kunduppgifter