Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Inte administratör i molnföretag

Jag kan inte ändra grunduppgifterna för företaget, då jag får upp att jag inte är administratör. Går jag in på användare, det finns bara en, så står det administratör. Jag har uppdaterat licensen i molnet då jag har en ny dator. Det gick inte ändå. Hur ska jag göra för att ändra företagsuppgifterna? (adress)

Kommentarer

  • Hej

    Den dator där du första gången laddade upp företaget blir den som är administratör för molnföretaget och det är på den som du måste ange användarrättigheterna.

    Anna Support
  • Om den dator som första gången laddade upp företaget inte längre ska användas, flyttar jag då över alla rättigheter med hjälp av zip fil och back up?
    Följer systemrättigheter med då?

  • Hej,

    Det går dessvärre inte att flytta över rättigheter med hjälp av zip-fil/backup. Det är endast på den dator du laddade upp företaget till molnet som du själv kan gå in och ändra på systemrättigheterna, alternativet är att vår tekniska support går in och gör detta. Har du möjlighet att logga in på den dator som du laddade upp företaget till molnet på så är det det enklaste alternativet.

    Med vänlig hälsning

  • Tack för er support! Nu funkar det.
    Mvh Helena

  • Hej

    Jag har problem med mina användarrättigheter. Jag vill att 2 datorer ska ha användarrättigheter till byråns egen bokföring mm. Min stationära på jobbet och min bärbara hemma. Är detta möjligt? Om jag förstår rätt så har varje företag fått en administratör beroende på vem som la upp kunden. Den datorn som jag började med har havererat och den hade jag användarrättigheterna på.

    Camilla
    Camilla Carlsson
  • Hej Camilla,

    Det kan vi absolut hjälpa dig med. Vi behöver bara få lite mer uppgifter från dig som lämpar sig bäst att ta över telefon. Så ring oss när du är på plats på 0650-541405 och be att få komma till Teknisk Support!
    Sandra Teknisk support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

För att kommentera måste du ha ett supportavtal. Ange kunduppgifter