Attesthantering

Hej,

När man uppdaterar leverantörsfakturor i attesthanteringen i BL app går det ett mail till den som är uppsatt som attestant. Blir det ett mail per faktura eller per uppdatering?

I webbgenomgången ni har om attestfunktionen så sägs det att man ska kunna ha en förvald attestansvarig som alltid kommer upp som attestant vid fakturaregistreringen. Hur/var ställer man in det?

Mvh, Karin
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Karin,

    Det blir i dagsläget ett mail per faktura men vi kommer snart införa en inställning om man istället vill ha ett samlingsmail om det är flera.

    Man kan i rutinen registrering leverantörsfaktura via knappen inställningar bocka i rutan föreslå senaste attestant. Har man då registrerat en faktura och valt en attestant kommer det på nästa faktura man registrerar föreslås samma attestant. Om man dock stänger ner fönstret registrering leverantörsfaktura för att sedan registrera en ny är det återigen blankt på attestant så den kommer bara ihåg det man hade vid den förra registreringsomgången. Vi har pratat om att införa en attestant man kan sätta som default, som alltid ska gälla alltså, det ligger dock som önskemål i programutvecklingen för tillfället. Det går att sätta attestansvarig på leverantörskortet (fliken Övriga uppgifter), då kommer den alltid att föreslås.

    M v h
    (Uppdaterad )
  • OK, då får vi koppla bort vår kund tills samlingsmailet är implementerat. Kunden kommer ju annars att bli mailbombad. Kommunicerar ni när funktionen är på plats?
    Mvh, Karin
    (Uppdaterad )
  • Hej Karin!

    Håll koll på onlinesidan i programmet, där lägger vi ut information om nyheter och förbättringar så när vi har funktionen på plats kommer vi att skriva om det där.

    Ha en fortsatt bra dag!

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support
    (Uppdaterad )
  • Hej Karin,

    Nu finns en inställning i BLapp där det går att styra om det ska vara ett mail per faktura eller ett samlingsmail.

    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.