Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Frågan ta intern säkerhetskopia dyker upp

När jag är klar med Inbetalningar, Fakturering o s v och skall Uppdatera så kommer det upp en fråga "Ta intern säkerhetskopia inför uppdatering ....." och man ska svara Ja eller Nej, jag svarar Nej eftersom jag Säkerhetskopierar till ett USB-minne när jag är klar. Men vad innebär frågan och om jag svarar Ja, måste jag då ha gjort några inställningar. Vad tycker ni, räcker det att göra den Säkerhetskopieringen som jag gör?
Vänliga hälsningar
Agneta Jardefalk

Kommentarer

  • Inför uppdateringen föreslår programmet en intern säkerhetskopiering som kan ses som programmets "ångra"-funktion, dvs om något blev uppdaterat som inte skulle ha uppdaterats kan du läsa tillbaka säkerhetskopian och komma tillbaka till läget innan uppdateringen.

    Den interna säkerhetskopieringen föreslås i flera funktioner i programmet och vi rekommenderar att man tar för vana att tacka Ja till den. Kopian sparas i företagsmappen till skillnad från en extern kopia som man spar t ex på ett USB-minne.

    Ha en fortsatt bra kväll!

  • Tack för svaret, då svarar jag Ja när frågan kommer upp nästa gång!
    Ha en bra dag!
    Agneta

  • Hej!
    Kan jag välja bort frågan om säkerhetskopiering? Hur gör jag då?
  • Hej,

    Om du går under Arkiv>Säkerhetskopiering>Intern säkerhetskopiering och sedan under inställningar så bockar du i ur dom båda rutorna så får du inte frågan.

    Mvh
    Angelica Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.