Till senaste kommentaren

fakturor från E-postportalen dyker inte upp för registrering

Hej!

Vi får mail från BL arkiv om att vi fått in mail till molndatabasen, men när vi går in i leverantörsreskontran för att registrera fakturan finns det inte någon faktura där.

Skickade om den och fick mail igen från BL arkiv. Men den fanns ändå inte för registrering. Vad beror deta på? Vad är fel?

Mvh Nilla

Kommentarer

  • Hej!

    Detta skulle kunna bero på att ni inte har helt rätt inställningar i BLA om ni går in under Arkiv – Företagsuppgifter – Leverantörsreskontra – EFH – Elektronisk fakturahantering – fliken Registrering inkommande fakturor kontrollera att ni i rullistan valt "importera skannade leverantörsfakturor/e-fakturor för senare registrering.
    Se över detta och återkom om problemet kvarstår.
    Mattias
    (Uppdaterad )
  • Hej,

    Kopplade på e-postportalen till tolken för en av mina nya klienter för ngn dag sedan. Mailade nu en faktura till den e-postadress som angavs i inställningarna, (för 6 tim sedan). Men den syns inte i databasen ännu.
    Och har inte fått ngt mail från BL Arkiv heller.
    Har jag missat något?
    (Uppdaterad )
  • Hej,
    Om du tittar under Arkiv - Företagsuppgifter - Leverantörsreskontra och klickar på EFH - Elektronisk fakturahantering och sedan väljer fliken Reg inkommande fakturor. Där ska du välja Importera skannade leverantörsfakturor/e-fakturor för senare registrering. Då bör dina fakturor ramla in. Är detta redan inställt kan ni testa att skicka in fakturan igen. 

    Med vänlig hälsning,
    Julia Support
    (Uppdaterad )

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.