Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Vilken verifikationsnummerserie ska jag välja?

Fundering, har precis börjat använda mig av Verifikatserier dvs A, B, C osv enligt det som kommer som standard i BL Bokföring+. Det jag undrar är av praktiskt natur.
Tex Skattedeklarationer och inbetalningar till Skatteverket. Gör man det i regel på Huvudserie - A.

Utlägg vart hör de hemma (AB). På samma serie som löner eller A eller lev.betalnignar. Vart ska det in?

Många frågor 😀

Kommentarer

  • Hej Andreas

    Verifikationsnummerserier fungerar lite som ett fliksystem i en pärm, dvs det finns ingen standard för hur man använder dem – här får du välja själv. Poängen är att du ska enkelt kunna särskilja/sortera dina verifikationer när du har väldigt många verifikationer på ett år.

    Ha en fortsatt bra dag!

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.